text bergerak

*Battery Delivery Service* SAVE your time,SAVE your money! Free Delivery*,Free Installation,Free Alternator Check...just call or WhatsApp 012-383 0595 *Khidmat Penghantaran Bateri* Jimat Masa,Jimat Wang! Tiada Caj Penghantaran,Tiada Caj Pemasangan,Pemeriksaan Alternator Percuma...sila hubungi atau WhatsApp 012-383 0595
Lebih 8500 pelanggan telah menggunakan khidmat ini!!....anda bila lagi?*No other extra hidden charge!...Tiada caj tambahan tersembunyi !!bayar apa yg kita setuju..Biar saya pilih bateri terbaik utk kereta anda,100% genuine and fresh new battery !

Sunday 11 November 2012

Hati- hati masa jumper bateri !

Artikel - Jangan Buat Sembarangan Bila Bateri Kenderaan Lemah



kredit pada:http://mylightsaber2803.blogspot.com/

Kredit kepada: Syok.org

Gambar ihsan: Syok.org





Assalamualaikum.....



Bateri kereta lemah? Enjin tidak dapat dihidupkan? Cara kebiasaan, jump start dengan kereta kawan atau orang lain. Tapi, berhati-hati, jika tersilap langkah melakukannya, kereta orang yang tolong dan ditolong, kedua-duanya kena dihantar ke bengkel.. Bukan hanya 1, tapi kedua-duanya. Alternatif lain untuk mengecas bateri kereta yang lemah ada di hujung entri ini.























Inilah yang akan terjadi jika anda salah meletakkan bahagian positif dengan negatif, nasib yang akan anda tanggung mungkin mencecah ribuan ringgit.











Satu alternatif lain selain melakukan jump start:

  1. Tukar bateri lemah tadi dengan bateri yang lebih berkuasa.
  2. Hidupkan kereta sehingga berjaya dihidupkan.
  3. Bila kereta sudah dihidupkan, cabut bateri yang berkuasa tadi dan pasangkan semula bateri yang lemah tadi.
  4. Kereta anda tidak akan mati semasa proses penukaran bateri kerana semua kuasa selepas kereta dihidupkan atas tanggungan alternator.
  5. Tetapi, jika masa ini anda tersilap meletakkan bahagian positif dan negatif, risikonya adalah alternator anda akan terbakar, berbanding KERETA TERBAKAR.



2 comments:

  1. Terima kasih saudara........
    Suatu info yg sangat berguna & saya akan lebih berhati2 bila melakukannya(jump start)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...