text bergerak

*Battery Delivery Service* SAVE your time,SAVE your money! Free Delivery*,Free Installation,Free Alternator Check...just call or WhatsApp 012-383 0595 *Khidmat Penghantaran Bateri* Jimat Masa,Jimat Wang! Tiada Caj Penghantaran,Tiada Caj Pemasangan,Pemeriksaan Alternator Percuma...sila hubungi atau WhatsApp 012-383 0595
Lebih 8500 pelanggan telah menggunakan khidmat ini!!....anda bila lagi?*No other extra hidden charge!...Tiada caj tambahan tersembunyi !!bayar apa yg kita setuju..Biar saya pilih bateri terbaik utk kereta anda,100% genuine and fresh new battery !

Sunday 18 August 2013

Bateri Basah (Conventional battery)




Ramai yg bertanyakan saya betul ke bateri basah lebih tahan lama daripada bateri kering?

Berdasarkan pengalaman saya,pengguna bateri basah akan terdedah kepada lupa mengisi air bateri yang mengakibatkan paras air rendah daripada minimum level~kesannya bateri akan kong..

Apa yang penting semasa menggantikan bateri,sila pastikan fresh new battery dan CCA pada tahap yang tertinggi.

Jika bateri basah sekalipun,tapi tarikh pengeluaran bateri lebih daipada 6 bulan semasa pemasangan ke kereta kita,ianya juga tidak bagus kerana bateri telah berada di kedai dan telah discharge pada jangkamasa yang lama.

Saya kongsikan foto bateri basah dari kereta saya..exactly 2 tahun pakai semenjak beli:)
kesannya body kereta saya berkarat...akibat daripada penggunaan bateri basah,tak boleh buat apa sebab masa beli kereta dah dapat bateri ni..






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...